Psyllium’un Evcil Hayvanlar İçin Faydaları.

Yazan Claudia Bensimoun Mart 30, 2020

Kediler ve Köpekler için Metamucil

Şimdiye kadar muhtemelen psyllium hakkında her şeyi duymuşsunuzdur, ancak hem köpekler hem de kediler için çok faydalı olabileceğini bilmiyor olabilirsiniz. Psyllium’u duymadıysanız, doğal bir lif takviyesidir ve insanlarda, evcil hayvanlarda ve atlarda çok sayıda sağlık durumu için faydalı olduğu gösterilen bir prebiyotiktir.

Bu yığın oluşturan müshil, toksinleri emmek ve hem evcil hayvanlarda hem de insanlarda kabızlığı, gazı ve ishali gidermek için kullanılır. Su ile karıştırıldığında şişer ve birbirine yapışarak atık ürünlerin ve toksinlerin kolayca yok edilmesini sağlar.

Psyllium, evcil hayvanlarda ishal tedavisinde çok etkili olduğu için, popüler bir doğal çare ve takviye haline geldi. Bir nutrasötik olarak, FAO tarafından sağlık için önerildiği üzere büyük miktarda doğal antioksidan ve kükürt açısından zengin temel amino asitler sunar.

Psyllium Araştırma

Frontiers in Plant Science tarafından 2016 yılında YAPILAN BİR ÇALIŞMA , “Psyllium, azaltma kapasitesi ve reaktif oksijen türleri (ROS) süpürme aktivitelerine sahip fenolikler ve flavonoidler içerir. Yapraklarda, tohumlarda ve kabuklarda sırasıyla yaklaşık% 76, 78, 58 çoklu doymamış,% 21, 15,% 20 doymuş ve% 3, 7, 22 tekli doymamış yağ asitleri bulundu. ”NCBI aracılığıyla“ Bu çalışma, pisilyumun ( P. ovata Forsk), besleyici antioksidanlar, flavonoidler, PUFA’lar, temel yağ asitleri (ω-3 ve ω-6 yağ asitleri), sülfürce zengin ve esansiyel amino asitler ve biyoaktiviteye sahip metabolitler içerir ve bu da onu kullanım için umut verici bir aday yapar. nutrasötik endüstride. Ek olarak, pisilyum yaprakları besin takviyesi olarak günlük yiyeceklerle birlikte yeşil salata olarak da kullanılabilir. “

Yakın zamanda YAPILAN BİR ARAŞTIRMA , “pisilyum kabuğu müsilajının bağırsak düzeninde aktiviteleri olduğunu, kabızlığı, ishali, irritabl bağırsak sendromunu önlediğini, yemek sonrası dönemde glikozu düşürdüğünü ve kolesterolü düşürdüğünü” ekliyor.

Ek bir ÇALIŞMA , psyllium’un hem terapötik hem de ilaç taşıyıcı bir ajan olduğunu ekliyor. “Psyllium’dan elde edilen diyet lifleri, işlenmiş gıdalarda hem farmakolojik takviyeler, hem de gıda bileşenleri olarak, kilo kontrolüne yardımcı olmak, diyabetik hastalar için glikoz kontrolünü düzenlemek ve hiperlipidemilerde serum lipid seviyelerini düşürmek için yaygın bir şekilde kullanıldı” NCBI aracılığıyla. Çalışma, psyllium polisakkaridinin farmakolojik önemini ve jel oluşturucu doğasını eklemeye devam ediyor ve aşağıdaki durumların tedavisi için faydalı olduğunu ekliyor:

• Kabızlık
  • İshal
  • Huzursuz bağırsak sendromu
  • İltihaplı bağırsak hastalığı-ülseratif kolit
  • Kolon kanseri
  • Diyabet ve hiperkolesterolemi

Psyllium’un sıçanlarda nem ve SAFRA ASİDİ salgılanmasını artırdığı da gösterilmiştir . Evcil hayvanlarda ve insanlarda trigliserid ve kan şekeri seviyelerinin düzenlenmesine yardımcı olur. Psyllium’un kronik irritabl bağırsak sendromuna (IBM) yardımcı olduğu da gösterilmiştir.

Nereden geliyor?

Psyllium, Plantago bitkisinden gelir. Bu çalı benzeri bitki, 15.000 kadar jel kaplı tohuma sahip olabilir. Her tohum bir kabukla kaplanmış pisilyum kabuğu şeklinde gelir. Tohum kaplaması hemiselüloz müsilaj adı verilen zengin bir madde içerir. Bu, bağırsakta şişerken suyun emilmesine yardımcı olur.

Bu ne işe yarıyor?

Psyllium’un mükemmel temizleme yeteneği vardır ve vücuttaki toksinleri ve atıkları nazikçe uzaklaştırmada faydalıdır. Evcil hayvanlarda ve insanlarda kabızlık ve ishale yardımcı olur. Psyllium’un evcil hayvanlarda ve insanlarda peristaltizmi ve bağırsak geçişini yavaşlattığı düşünülmektedir, çünkü tüm bağırsak içeriğinin çoğunu arttırmaktadır. Kısacası, psyllium şunları yapar:

• Dışkı boyutunu artırır
  • Kabızlığı giderir
  • İshali tedavi eder
  • Kan şekeri seviyelerini düşürebilir
  • Evcil hayvanlarda ve insanlarda bağırsak sağlığını iyileştirir
  • KİLO kaybına yardımcı olur
  • Kolesterolü düşürebilir

Bu nasıl kullanılır?

Psyllium ve su etkileşime girdiğinde, pisilyum şişer ve atıkların ve toksinlerin bağırsaklardan taşınmasına yardımcı olur. Psyllium bağırsakta emilmez ve etki göstermesi 12 ila 72 saat sürer.

Kullanmanın En İyi Yolu .

1/4 ila 1 çay kaşığı karıştırın. psyllium tohumlarını bir bardak su ile karıştırın ve evcil hayvanınızın yemiyle karıştırın. Her zamanki gibi, en iyisi daha küçük dozlarla başlamak ve yavaşça yolunuza devam etmektir. Bu şekilde evcil hayvanınız için doğru dozu bulacaksınız.

Bununla birlikte, bir veteriner konsültasyonu her zaman en iyi sonucu verir, böylece psyllium’un evcil hayvanınızda kullanılacak doğru ek olduğundan emin olmak için evcil hayvanlarınızın sağlığını ve mevcut ilaçları tartışabilirsiniz.

Doğru dozu kullanmak önemlidir ve etkili ve güvenli bir dozaj için yaş, sağlık ve kilonun dikkate alınması gerekir. Evcil hayvan maması formülünde yeterli lif yoksa, tüm ticari evcil hayvan maması diyetlerinde kullanmak etkilidir.

Önlemler .

Psyllium reçetesiz satılan bir lif takviyesi olduğundan, en iyisi veterinerinize danıştıktan sonra kullanılır. Bunun nedeni, çok sayıda ilaçla etkileşime girmesi ve ayrıca böbrek hastalığı gibi belirli hastalıkları olan evcil hayvanlar için kontrendike olabilmesidir.

Psyllium, kullanılan ilacın etkin olmamasına neden olabilir. Bağırsak delikleri veya tıkanıklıkları olan köpeklerde de kullanılmamalıdır. Psyllium gaz oluşumuna neden olabilir. Psyllium ile birlikte bol miktarda su sağlanması gerekir ve bunun yanında yemek borusu tıkanması sorununa neden olabilir.

Konuyla ilgili https://www.naturelvetshop.com/urun/psyllium-plus-cat-dog veya https://www.naturelvetshop.com/urun/psyllium-husks-cat-dog ürünler dikkatinizi çekebilir.

Özet

Psyllium, önemli antioksidan ve antiinflamatuar özelliklere sahip FAYDALI bir DİYET TAKVİYESİ KAYNAĞIDIR . Psyllium bazlı evcil hayvan takviyelerinin bol miktarda taze içme suyuna erişimle birlikte kullanılması gerekir. Psyllium üzerindeyken sulu kalması için evcil hayvanınızı bol su içmeye teşvik edin.

Evcil hayvanınızı fiziksel olarak sağlıklı tutun, aynı zamanda duygusal sağlıklarını da kontrol edin. İşte KÖPEK ANKSİYETE SAHİP ANLAMANIN YOLLARI ve bunlar hakkında ne yapacağını.

Her zaman olduğu gibi, evcil hayvanınız için herhangi bir ek rejim uygularken bir veterinerle çalışın. Rutin bakım ziyaretlerinde yardıma ihtiyacınız varsa, ODİE PET INSURANCE’INnasıl yardımcı olabileceğini keşfedin .

Yazının ingilizce metni ve orjinal metni ne https://odiepetinsurance.com/blog/the-benefits-of-psyllium-for-pets/#:~:text=Psyllium%20has%20great%20cleansing%20ability,bulk%20of%20all%20intestinal%20contents. adresinden ulaşabilirsiniz.