NEM Yumurta Kabuğu Zarı Köpeklerde Eklem Sağlığını İyileştirebilir.

17 Eylül 2016

Michael Vinç

Araştırmacılar, Stratum Nutrition’ın NEM yumurta kabuğu zarının, optimal olmayan eklem fonksiyonuna sahip köpeklerde eklem fonksiyonunu, eklem ağrısını ve yaşam kalitesini iyileştirdiğini buldu.

Fotoğraf © iStockphoto.com/travellinglight

NEM marka yumurta kabuğu zarı, insanlarda ortak sağlık faydalarını destekleyen büyüyen bir araştırma profili topladı, ancak yeni bir çalışma, bileşenin köpeklere de benzer faydalar sunabileceğini öne sürüyor. NEM’in arkasındaki ortak tedarikçi ve üretici olan Stratum Nutrition (St. Charles, MO) ve ESM Technologies (Carthage, MO), yakın zamanda yumurta kabuğu zarının eklem işlevini, eklem ağrısını ve yaşam kalitesini iyileştirdiğini bulan çalışmanın sonuçlarını paylaştı. suboptimal eklem fonksiyonuna sahip köpekler.

Çok merkezli, randomize, çift kör, plasebo kontrollü çalışma, sekiz farklı veteriner kliniğine rapor veren 51 özel köpek içeriyordu. Katılan tüm köpekler, merdiven çıkma zorluğu, yatar pozisyondan ayağa kalkmada zorluk, yürüme bozukluğu ve/veya gözle görülür bir topallama dahil olmak üzere kriterlerle tanımlanan “hafif ila orta derecede kalıcı suboptimal eklem fonksiyonundan” muzdaripti.

Altı hafta boyunca, çalışma hayvanları oral takviye olarak günde bir kez yaklaşık 6 mg/lb NEM yumurta kabuğu zarı veya bir plasebo aldı. Araştırmacılar, başlangıçtan bir hafta sonra ve başlangıçtan altı hafta sonra, kısmen Canine Kısa Ağrı Envanteri (CBPI) anketi ve Veteriner Köpek Skor Değerlendirmeleri (VCSA) kullanılarak eklem fonksiyonu ve eklem ağrısının çeşitli parametrelerini değerlendirdi. Çalışma ayrıca, tip II kollajenin (CTX-II) c-terminal çapraz bağlı telopeptidi olan bir kıkırdak bozunma biyobelirteçlerinin serum seviyelerindeki değişiklikleri de inceledi.

Araştırmacılar, NEM yumurta kabuğu zarının, bir haftada plaseboya kıyasla eklem işlevini ve eklem ağrısını önemli ölçüde iyileştirdiğini buldu (sırasıyla %22.5 CBPI iyileştirmesi ve %19.4 CBPI iyileştirmesi), ancak altı haftalık takviyeden sonra “önemliliğini yitirdi”. Tersine, CBPI yaşam kalitesi puanı bir hafta sonra önemli ölçüde iyileşmedi, ancak plaseboya kıyasla NEM grubunda çalışmanın sonunda anlamlı bir tedavi yanıtı gösterdi. Ek olarak, ağrı için VCSA değerlendirmesi, başlangıçtan altı hafta sonra plaseboya kıyasla deney grubunda önemli ölçüde iyileştirildi.

Araştırmanın baş veteriner araştırmacısı Kenneth J. Knopp, “NEM üzerine yapılan bu köpek çalışması, NEM’in ağrı semptomlarını değiştirme yeteneğini destekleyen daha fazla kanıt sağlıyor ve zararlı yan etkileri olduğu bilinen ilaçların kullanımına bir alternatif sunuyor” diyor. .

Bu çalışmadan elde edilen bir başka kayda değer bulgu, altı haftalık takviyenin ardından NEM destekli köpeklerde serum CTX-II seviyelerinin önemli ölçüde artmasıydı (% 47.9 iyileşme), bu da yumurta kabuğu zarının “derin bir kondroprotektif etki” ürettiğini öne sürüyor, araştırmacılar sonucuna varıyor.

Stratum Nutrition’ın bilimsel ve düzenleyici işlerden sorumlu kıdemli direktörü Kevin J. Ruff, “O kadar çok köpek yetersiz eklem işlevinden muzdarip olduğundan, köpek sahiplerinin NEM gibi güvenli ve etkili tedavi seçeneklerine sahip olması önemlidir” diyor. “Köpeklerde doğal olarak oluşan eklem hastalığında türünün ilk örneği olduğuna inandığımız için, bu çalışmada kondroprotektif etkiyi öğrenmek özellikle memnuniyet vericiydi.”

Daha fazla oku:

Yumurta Kabuğu Zarı Osteoartrit Ağrısını ve Sertliğini Hafifletebilir

Yeni Ortak-Sağlıklı Çiğneme, Glukozamin ve Kondroitine Alternatif Sunuyor

UC-II Kollajen, Diz Osteoartriti Belirtileri için Glukozamin ve Kondroitinden Daha Etkili mi?

Michael Crane
Yardımcı Editör
Nutritional Outlook Magazine
michael.crane@ubm.com